Чи є нерв у молочних зубах і як його видаляють

Чи є нерв у молочних зубах і як його видаляють

Часто у батьків виникає питання, чи є у молочних зубах нерв. Сьогодні поширено багато міфів із цього приводу. У дитячих зубах також є нервові пучки, які є важливими їх структурними елементами. Інакше як би виникав зубний біль і як би ріс дентин, харчування якого відбувається через кровоносні судини та пульпу?

Будова молочних зубів така сама, як і постійних. І захворювання у них однакові. Тому у дітей теж нерідко виникає потреба у депульпуванні — видаленні пульпи з усіма кровоносними капілярами та нервами.

Показання до видалення нерва

Основним показанням для видалення нерва є пульпіт. Чи буває він у дітей? Звісно так. Коли розвивається карієс, спочатку він вражає емаль. За відсутності лікування до патологічного процесу долучається дентин, далі уражається нерв, потім він реагує запаленням. Так і розвивається пульпіт. Варто зазначити, що у дітей віком цей процес відбувається набагато швидше, ніж у дорослих. Якщо на початковому етапі надати зубу допомогу, усунувши інфекційне джерело, то відбувається повне відновлення. Але при продовженні дії шкідливих мікроорганізмів пульпа вражається настільки сильно, що врятувати її вже неможливо.

Нерви на молочних зубах не пов’язані з нервами постійних. Їхнє формування — абсолютно різні процеси. Тому не варто боятися, що якщо буде проведено депульпацію в молочному зубі, то це порушить розвиток постійного. Але якщо не лікувати карієс, існує ризик ураження зачатка.

Видаляти нерв немає сенсу, коли у дитини почалася зміна молочного зубного ряду. Щоб перевірити, чи є на підході постійний зуб, роблять рентген. Підтвердження прогнозу дозволяє переконатись у відсутності ризику подальшої зміни прикусу. В цьому випадку можна проводити видалення молочного зуба, не переймаючись наслідками.

Які симптоми вказують на розвиток пульпіту

Найчастіше на початкових етапах запалення пульпи клінічна картина прихована. Дитина починає скаржитися на зуб, коли ураження вже зайшло надто далеко. У цьому випадку виникають такі симптоми:

• гостра реакція на температурні подразники — надто гарячу чи холодну їжу, напої;
      • довільна поява болю у вечірній та нічний час;
      • підвищення температури;
      • велика каріозна порожнина;
      • порушення сну, плаксивість, погіршення апетиту (у деяких випадках).

Ці прояви вказують на захворювання на гострій стадії. Зазвичай у такій формі патологія протікає недовго, оскільки інфекція швидко поширюється на тканини пульпи. Хвороба перетворюється на хронічну стадію. Біль, як правило, вщухає, відбувається некроз тканин. Чи видаляють у цьому випадку нерв? Безперечно, так. У запущених випадках пульпіт може перерости у гранулематозну чи кістозну форму. Підвищується ризик поширення інфекції на кістку щелепи чи тканини пазух носа.

Як відбувається процедура депульпування

Як видаляють нерв, залежить від етапу розвитку пульпіту та ступеня ураження тканин. Депульпування може бути частковим чи повним. Остаточний вибір робить лікар. Видалення пульпи проводять двома способами:

1. Хімічний. Методика передбачає повне видалення нерва. У ході її застосування лікар закладає ліки у порожнину, утворену після видалення пошкоджених тканин. У такий спосіб нерв умертвляється. На період лікування встановлюється тимчасова пломба. Через кілька днів ліки витягають, проводять чищення каналів. Далі їх пломбують та ставлять постійну пломбу.
      2. Інструментальний. Маніпуляції виконуються під впливом місцевої анестезії. Лікар розкриває зуб і частково чи повністю видаляє нерв. Після цього закладає в зуб ліки, що мають протизапальну та антисептичну дії, і пломбує його тимчасовим матеріалом. Через певний час ліки видаляють, встановлюють постійну пломбу.

При занедбаному захворюванні лікар призначає антибіотик. Чи можна приймати знеболювальні, також визначає стоматолог.

Чи боляче видаляти нерв

Нерв забезпечує чутливість зуба. Його видалення передбачає виникнення хворобливих відчуттів. Оскільки в молочних зубах теж є нерви, у дітей може виникати страх перед процедурою. В арсеналі сучасної стоматології є різні способи, які роблять її комфортнішою. До них відносять:

1. Місцеву анестезію. У ясеневі тканини вводять анестезуючу речовину. Дитина може легше перенести укол, якщо попередньо зробити аплікаційну анестезію, помазавши ясна анестетиком.
      2. Седацію (медикаментозний сон). Метод застосовують, коли дитина сильно боїться стоматолога і не може висидіти у кріслі. Пацієнта вводять у стан поверхневого сну за допомогою дії спеціальними препаратами, які вводять внутрішньовенно або інгаляційним способом. Під седацією дитина може бути від 10 хв до 2 годин.

Дітям до 5-річного віку часто застосовують інший метод. Це дозволяє запобігти психологічній травмі та виконати якісно всі маніпуляції без травмування тканин.

Наслідки видалення нерва у молочному зубі

Коли питання, чи потрібно видаляти нерв у молочному зубі, не встає, батьків цікавить, які можуть бути наслідки процедури. Оскільки живлення тканин відбувається через пульпу, депульпування призводить до зупинки цього процесу. Зуб практично “вмирає”. Згодом емаль може потемніти, тканини стоншуються. Але такий стан ніяк не відбивається на красі та здоров’я усмішки у майбутньому.

При показаннях необхідно обов’язково провести депульпацію. Це дозволить зберегти зуб і уникнути низки негативних наслідків його втрати — це зміни прикусу, проблеми з ШКТ (за відсутності жувальних зубів дитина не може добре пережовувати їжу) та ін. Звернення до перевіреної стоматологічної клініки гарантує максимальний комфорт дитині та мінімум переживань батькам. Записатися на прийом можна за телефонами:

Лікар-стоматолог-ортопед
      Червоний плоский лишай у ротовій порожнині: способи лікування, симптоми
      Як лікувати хейліт на губах: що це таке. Ефективні засоби народної медицини
      Печіння в роті: лікування та причини якої хвороби
      Некаріозні ураження зубів: класифікація до та після прорізування
      Жовтизна зубів: причини та способи корекції кольору
      Кандидоз у дітей у роті: лікування, фото та симптоми
      Біла дієта після відбілювання зубів: що можна їсти
      Кіста слинної залози: фото та лікування народними засобами
      Лейкоплакія порожнини рота та язика: фото, симптоми та лікування
      Білий наліт на губах у немовляти на внутрішній стороні