Кровотеча з рота: чому виникає, дії та значущість своєчасної консультації лікаря

Це серйозний медичний стан, що вимагає втручання фахівця. Вона може бути спровокована різними факторами, починаючи від незначних ушкоджень до різних хвороб. Потрібно розуміти, що іноді такий симптом говорить про серйозні порушення в організмі та навіть небезпечні стани. Тому, при його виявленні, варто проконсультуватися з лікарем. Важливо з’ясувати причину патологічних проявів, залежно від чого буде вжито відповідних заходів: від невеликих медичних процедур до невідкладної медичної допомоги.

Чому з’являється кров у роті

Будь-яка кровотеча є наслідком ураження судин. Іноді такий стан є швидкоплинною неприємністю, але він може сигналізувати про порушення цілісності тканин або проблеми зі здоров’ям. Появу крові можна легко пояснити, наприклад, після видалення зуба або якщо пацієнт прокусив щоку тощо. У тих випадках, коли складно зрозуміти, чому виник такий стан, виникає занепокоєння. Причин кровотечі з рота буває багато:

1. Захворювання зубів та м’яких тканин. Стоматологічні проблеми – найчастіша причина появи крові у роті. Так, карієс зубів супроводжується розвитком інфекції, яка зачіпає не лише структури зуба, а й м’які тканини, що призводить до запалення. Гінгівіт та пародонтит є формами запальних захворювань ясен, що викликають кровотечу. За їх розвитку уражаються тканини, що утримують зуби. Вони стають рихлішими, підвищується їх судинність. У такому разі навіть при невеликому ушкодженні ясен з’являється кров. Загальне здоров’я ротової порожнини погіршується.
      2. Травми. Є найчастішою причиною виникнення такої ознаки у дитини. Пошкодження в ротовій порожнині, отримані внаслідок ударів, падінь чи нещасних випадків можуть супроводжуватися кровотечею. При забитих місцях, ранах або переломах щелепи виникають порушення цілісності слизової оболонки.
      3. Системні захворювання. Провокативним фактором можуть бути різні хвороби, включаючи гемофілію, цукровий діабет, запалення мигдаликів, виразку шлунка. Такий симптом може бути тривожним дзвіночком, який попереджає про серйозні стани — туберкульоз, рак легенів або рота, цироз печінки та ін. Розвиток деяких патологій впливає на стан ясеневих тканин. Можуть також спостерігатися зміни в тканинах або погіршитися згортання крові. Це підвищує ризик кровотечі.

Нерідко такі чинники взаємопов’язані. Щоб з’ясувати причину, варто звернутися до стоматологічної клініки. Лікар огляне ротову порожнину, проведе діагностику. При необхідності він направить пацієнта до іншого вузькоспрямованого фахівця.

Що робити при кровотечі з рота

Дії пацієнта залежатимуть від можливої ​​причини та кількості виділень. На щастя, найчастіше такі прояви незначні. Вони можуть, наприклад, спостерігатися при чищенні зубів, якщо пацієнт має проблеми з яснами. У такому разі лікар, щоб зняти запалення, проведе професійне чищення зубів. Може також призначити протизапальні препарати. Окремо варто виділити ситуацію, коли сильна кровотеча й має неясну етіологію. У цьому випадку важливо знати, як її зупинити.

Перші кроки

Якщо з рота тече кров, слід заспокоїти постраждалого. Перша допомога для пацієнта передбачає дотримання таких рекомендацій:

• прополоскати рот холодною водою;
      • прикласти холодний компрес до щоки з проблемного боку — допоможе звузити судини;
      • накласти пов’язку, що тисне, на рану, використовуючи марлю або бинт.

Пацієнт повинен сидіти чи стояти, нахиливши голову вперед, щоб уникнути проковтування крові.

Коли потрібна екстрена допомога спеціалістів

Якщо пацієнт знає, що робити вдома при кровотечі з рота і дотримується рекомендацій, але це не допомагає, потрібно втручання фахівців. Швидку допомогу потрібно викликати при сильній кровотечі, яка не зупиняється.

Також небезпечним станом є утворення кровозбірника у роті. У цьому випадку кров збирається в порожнині рота, а не стікає з неї. При такій клінічній картині з’являється загроза для нормального дихання, тому потрібно вжити заходів для зупинки кровотечі, які описувалися вище. За відсутності ефекту необхідно викликати швидку.

Попередження кровотечі у майбутньому

Регулярні відвідування стоматолога допомагають виявити проблеми з ротовою порожниною на ранніх стадіях і вжити заходів для зупинки їх розвитку. Профілактичні огляди дозволяють запобігти та контролювати захворювання, які можуть викликати кровотечу.

Уберегти ясна від запалення допоможе профілактика зубного каменю. Щоб запобігати його утворенню, необхідно ретельно дотримуватись гігієни порожнини рота. Вона передбачає чищення зубів двічі на день, застосування флосу та ополіскувача. Також періодично слід звертатися до лікаря для видалення зубних відкладень. Дотримання цих рекомендацій дозволить підтримувати загальне здоров’я ротової порожнини.

Запобігання кровотечі передбачає також ретельне відстеження стану свого організму. Важливо проводити своєчасне лікування за наявності хронічних захворювань.

Коли потрібна допомога лікаря

Як мовилося раніше, іноді кровотеча має бути сигналом до дії. Послуг стоматології варто скористатися у таких випадках:

1. Тривала кровотеча. Коли вона не зупиняється більш ніж 20-30 хв безперервного застосування тиску або з’являється знову після того, як було зупинено, слід вирушати до лікаря.
      2. Наявність супутніх симптомів. Якщо хворобливий стан супроводжується болісними відчуттями, запамороченням, слабкістю, підвищенням температури або прискореним серцебиттям, це має бути приводом для негайного відвідування фахівця.
      3. Поява кровотечі після травми голови чи обличчя. У цьому випадку потрібно відвідати спеціаліста для оцінки можливих пошкоджень чи внутрішніх проблем.
      4. Поява крові у роті на тлі системного захворювання. Знаючи, які хвороби можуть викликати появу небажаного симптому, можна його контролювати. Звертати увагу на таку ознаку потрібно людям із такими хворобами, як гемофілія, цукровий діабет чи серцево-судинні патології.

Відсутність належної допомоги може призвести до ускладнень та погіршення стану.

Підсумовуючи, варто сказати, що кровотеча з ротової порожнини в нормі не спостерігається. Як мінімум це може означати, що розвинувся гінгівіт, який за відсутності лікування перетворюється на хронічну форму і викликає пародонтит. Важливо якнайшвидше з’ясувати причину появи симптому, особливо якщо він повторюється і порушує якість життя. Це дозволить своєчасно розпочати лікування патології, що його провокує. Попередити появу кровотечі можна, приділивши належну увагу профілактиці.

У разі потреби варто своєчасно звертатися до лікаря. Тільки фахівець підкаже, чим лікувати основне захворювання. Записатися на прийом можна за телефонами:

Імплантація зубів
      Видалення зуба мудрості
      Вирівнювання зубів
      Одномоментна імплантація зубів
      Двоетапна імплантація зубів

Лікар-стоматолог-терапевт
      Правильний догляд за зубами в домашніх умовах
      Після лікування зуба опухла щока як і чим лікувати
      Нарив на яснах: лікування в домашніх умовах
      Набряк щоки: природа і лікування симптому
      Що робити, якщо оголюються коріння зубів — Ваші зуби