смт. Щасливе, вул. Героїв Майдану, 11

Перша зубна щітка дитини – 3 основні критерії вибору

Придбання першої зубної щітки – це подія, тому що від того, наскільки правильно батьки зроблять вибір, залежить здоров’я зубів і м’яких тканин рота їх малюка. Щоб не помилитися при різноманітності подібних інструментів, варто на дитячому стоматологічному прийомі отримати консультацію у спеціаліста. Такий відповідальний підхід до цього питання запобігатиме появі негативного ставлення до гігієнічної процедури.

Які гігієнічні аксесуари для дітей є у продажу

Перший зуб з’являється у малюка в роті в 4-6 місяців, формування рядів на нижній та верхній щелепах закінчується до 3 років. Якраз у цьому віці й треба придбати зубну щітку для дітей. На ринку пропонується кілька типів моделей:

1. Механічні. Це найпопулярніший вид, є звичайною, стандартною щіткою, яку необхідно міняти кожні 3 місяці. Для дітей виробники випускають аксесуари у яскравих кольорах, з м’якою щетиною. Матеріали, що використовуються, відрізняються гіпоалергенністю.
    2. Електричні. Досить привабливий інструмент, що оптимально підійде тим дітям, які ще не освоїли правила проведення гігієнічної процедури. Використання такого аксесуару стане гарантією відсутності страху перед стоматологом, адже звуки, що видаються при чищенні, ідентичні тим, які видає бормашина та інше обладнання лікарів.
    3. Ультразвукові. Здатні боротися з різними патогенними мікроорганізмами навіть у тих місцях, де абсолютно буде марним стандартний пристосрій. Під час використання аксесуару, що видає ультразвукові хвилі, по поверхні емалі активно циркулює суміш води та пасти, шляхом чого відбувається повноцінне очищення від нальоту.
    4. Ортодонтичні. Призначаються тільки в тому випадку, якщо у малюка у роті встановлені конструкції для виправлення прикусу. Моделі кардинально відрізняються від звичайних варіантів формою та розміром «головки», забезпечують чистоту зубів у ротовій порожнині та ортодонтичних виробів.
    5. Іонні. Оснащені іонізуючим пристроєм, що сприяє антибактеріальному захисту м’яких та твердих тканин рота. Стоматологи рекомендують застосовувати їх тим, у кого діагностовано запальні процеси або кровоточивість м’яких тканин, підвищену чутливість до емалі.

Яку саме модель розглянутого аксесуара для гігієни ротової порожнини вибрати, може підказати тільки стоматолог. Зазвичай перевагу надають класичним механічним виробам, оскільки вони прості в експлуатації, не вимагають контролю за процесом з боку батьків.

З чого починати гігієну ротової порожнини немовляти

Особливу увагу варто приділити першій зубній щітці, яка має бути придбана з моменту прорізування першого зуба. Ідеальним варіантом стане спеціальний напальчник, виготовлений із силікону:

• ефективно очищає емалеву поверхню;
    • масажує ясна, не травмуючи ніжну слизову;
    • знижує болючі відчуття, що виникають під час прорізування зубів.

Такий стоматологічний пристрій виготовляється з безпечного силікону, тому не викликає алергії, не чинить токсичної дії. Гігієнічну процедуру за допомогою силіконового напальчника зазвичай виконує мама, що пов’язано з його конструктивними особливостями (пристосування має невеликий розмір, тому палець тата туди може не поміститися). Щоб очищення твердих і м’яких тканин рота малюка було повноцінним, необхідно дотримуватися деяких правил:

• перед «роботою» мати повинна вимити руки з милом;
    • надівши напальчник, потрібно здійснювати поступальні рухи вгору-вниз або в сторони;
    • тривалість процедури становить 4-5 хвилин;
    • після використання силіконовий пристрій слід ретельно вимити з милом.

Гігієна рота у віці до року повинна проводитися 1 раз на день, але з появою нових зубів частота процедур може бути збільшена до стандартних 2 разів.

Вибираємо зубну щітку – ключові критерії

Батькам варто звернутися за консультацією щодо гігієни рота та вибору конкретної моделі пристрою до дитячого стоматолога – він огляне маленького пацієнта та дасть чіткі рекомендації. При покупці розглянутого аксесуара потрібно звернути увагу на такі нюанси:

1. Якість ворсинок. Вони повинні бути м’якими для малюка у віці 1-3 років та середньої жорсткості для старших дітей. Розмір головки повинен бути невеликим, ворсинки можуть покривати лише два зуби, що стоять поруч. Матеріал щетинок – лише штучний, найоптимальніший варіант – силікон. Необхідно, щоб кожна ворсинка була закругленою, що запобігає травмуванню ясен та язика.
    2. Зручність використання. Потрібно звернути увагу на ручку (перевагу варто віддати неслизькою, з шипованою поверхнею). Бажано вибирати інструмент разом з малюком: вкласти йому в руку, переконатися, що підходить за розміром, не завдає незручностей. Яскрава щітка, оснащена додатковими функціями (підсвічування, музичний супровід), зробить звичайну гігієну цікавою процедурою.
    3. Безпека. Матеріали, які застосовуються при виготовленні аксесуара, повинні бути нетоксичними та гіпоалергенними – ця інформація вказується на упаковці. Обов’язково слід звернути увагу на вікові обмеження у використанні обраної моделі, щоб унеможливити ризик травмування слизової та тонкого емалевого покриття.

Як вибрати справді функціональну, безпечну зубну щітку для малюка? На це питання однозначної відповіді немає: треба буде вивчити та враховувати кілька критеріїв. Варто відповідально підійти до питання придбання першого гігієнічного інструменту в житті малюка, щоб забезпечити повноцінний догляд за порожниною рота, запобігти розвитку стоматологічних захворювань та формування неправильного прикусу. Велику допомогу у цьому «заході» надасть дитячий стоматолог. Він може не лише розповісти про важливі нюанси, а й порадити найкращу модель аксесуара у певній категорії. Записатися на прийом можна за телефонами:

Життя стає яскравішим, коли ти усміхаєшся! Записуйтеся на прийом до стоматологічних клінік Dental Art за телефонами:

Бориспільський р-н, смт. Щасливе,

вул. Героїв Майдану, 11

Kyivstar: +380 (96) 744-64-90

Дитячий лікар-стоматолог
    Стоматологія Dental Art на Позняках
    Чи є нерв у молочних зубах і як його видаляють
    Імпланти Straumann: поєднання швейцарської якості та довічної гарантії
    Сріблення чи фторування — що краще?
    Дентофобія – коли лікувати зуби надто страшно
    Адгезивний мостоподібний протез: відгуки та фото про адгезивне протезування зубів
    Що таке відкритий та закритий кюретаж ясен і коли він застосовується
    Альвеоліт після видалення зуба: фото, лікування, суха лунка
    У якому віці ставлять брекети дітям
    Що лікує лікар-пародонтолог та у яких випадках до нього звертатися
    Скрегіт зубами у дітей: причини та наслідки, як розпізнати проблему
    Як полоскати рот «Хлоргексидином» після видалення зуба — 4 основні правила
    Про що говорять тріщини на язиці: норма та патологія?
    Клацає щелепа під час жування — 6 причин, діагностика та лікування
    Шинування зубів після брекетів – навіщо встановлюють шину
    Термін служби імплантів зубів — 6 способів як його збільшити
    «Рихлість» та кровоточивість ясен як симптом 3 стоматологічних захворювань