смт. Щасливе, вул. Героїв Майдану, 11

Що таке відкритий та закритий кюретаж ясен і коли він застосовується

Відкритий та закритий кюретаж ясен: у чому суть процедур і коли вони застосовуються

У нормі пародонтальні кишені мають від 1 до 3 мм завглибшки. При запальних захворюваннях ясен, зокрема пародонтиті, їх розміри збільшуються. У таких кишенях застрягають частинки їжі, активно розмножуються бактерії. Це призводить до посилення запального процесу. У такому разі з метою лікування можуть проводити чищення зубоясенного простору, відкритий чи закритий кюретаж пародонтальних кишень. Розглянемо докладніше, що являють собою такі процедури й для чого вони потрібні.

Причини виникнення проблем із яснами

У роті людини є безліч бактерій. При якісній гігієні дотримано певного їх балансу. Якщо догляд за ротовою порожниною недостатній, патогенні мікроорганізми починають активно розмножуватися. В результаті на поверхні зубів утворюється наліт, який згодом мінералізується, перетворюючись на зубний камінь. Це сприятливе середовище для розвитку патогенів, які у своїй життєдіяльності виділяються токсини.

Крім неякісної гігієни ротової порожнини, спровокувати проблеми з яснами можуть травми слизової оболонки, зниження імунітету, захворювання органів ШКТ, неправильний прикус, відсутність зубів.

Чому потрібно лікувати ураження пародонту

Через токсини, що виділяють мікроорганізми, руйнується зубоясенне з’єднання, що сприяє поглибленню зубоясенної кишені — простору між коренем зуба і яснами. Запальний процес, що супроводжує подібні порушення, провокує резорбцію кісткової тканини. Пародонтальна кишеня заповнюється зубним каменем та грануляційною тканиною. Такий стан загрожує здоров’ю зуба, аж до втрати.

Кюретаж ясен: що це

Кюретаж ясен у стоматології — це процедура, яка передбачає чищення пародонтальної кишені зуба від грануляційної тканини, продуктів життєдіяльності бактерій, видалення твердого зубного каменю з поверхні коріння зубів.

Показання та протипоказання до проведення кюретажу

Ясеневі кишені переважно поглиблюються при пародонтиті. Це небезпечне захворювання, яке за відсутності лікування може призвести до втрати зубів. До інших показань також відносять:

• гінгівіт, спровокований сильним нальотом і що супроводжується утворенням глибоких зубоясенних кишень (більше ніж 3 мм);
    • пародонтоз;
    • карієс кореня зуба.

Насторожити повинні такі небажані прояви, як кровоточивість, запалення, рухливість зубів, поганий запах із рота, опущення ясен, в’язкість слини. У разі виникнення перших небажаних симптомів потрібно відразу звернутися до стоматолога. На початкових етапах захворювань ясен кюретаж може знадобитися.

Процедура не проводиться при виділенні гною з пародонтальних кишень, сильної кровоточивості ясен, рухливості зубів 3 та 4 ступеня, інфекційних хворобах у гострій стадії, стоматитах.

Діагностика захворювань пародонту

Щоб правильно призначити лікування, необхідно провести ретельну діагностику. Пародонтолог під час її проведення оцінює такі показники:

• глибину кишені між зубом та яснами за допомогою пародонтальної проби;
    • якість гігієни порожнини рота (наявність нальоту, зубного каменю);
    • стан кісткової тканини — за допомогою рентген-діагностики можна побачити остеопороз, малюнок кістки, склеротичні зміни та спад кісткової тканини.

Додатково можуть бути призначені загальний і біохімічний аналізи крові. За результатами обстеження лікар визначає, що робити для усунення запального процесу.

Види кюретажу

Після проведеної діагностики лікар визначає найбільш підходящу методику проведення чищення пародонтальних кишень. Лікування антибіотиками у такому випадку не допоможе. Впоратися з подібними проблемами може кюретаж ясен. Процедуру можна виконувати двома способами. Вибір залежить від рівня розвитку запального процесу.

Закритий кюретаж

Показання для проведення процедури — це початкова стадія захворювань пародонту. Закритий кюретаж виконується, коли глибина кишень не перевищує 5 мм. При його проведенні слизова оболонка не розрізається. Етапи проведення закритого кюретажу:

• видалення твердих зубних відкладень, що накопичилися під яснами, та грануляційної тканини за допомогою стоматологічних інструментів та/або ультразвуку;
    • полірування кореня, що дозволяє запобігти накопиченню нових відкладень;
    • обробка ділянки антисептиками та загоювальними засобами.

Маніпуляції проводяться під місцевою анестезією та займають близько пів години.

Відкритий кюретаж

До показань для проведення відкритого кюретажу відносять пародонтит середньої та запущеної стадії, оголення шийок зубів. Операція виконується при утворенні пародонтальних кишень завглибшки понад 5 мм. Процедура передбачає розріз ясен. Це відкриває лікареві хороший огляд проблемної ділянки, що дає можливість якісно його очистити. При необхідності заповнюється кісткова тканина або забирається надлишок ясен. Наприкінці процедури накладаються шви. Усі маніпуляції виконуються під впливом місцевої анестезії.

Відкритий кюретаж вирізняється високою ефективністю. В результаті його проведення зупиняється резорбція кісткової тканини, пародонтит перетворюється на стадію тривалої ремісії. Процедура дозволяє зберегти зуби та запобігти поширенню інфекції.

Реабілітаційний період

Після проведеного кюретажу можуть підвищуватися чутливість зубів, спостерігатися їхнє розхитування, з’являтися набряк тощо. Такі прояви залежать від виду процедури, що проводилася, та особливостей організму. Якщо виконувався закритий кюретаж, більшість небажаних проявів відбувається через 10-14 днів. При відкритому потрібно трохи більше часу. Щоб реабілітаційний період пройшов швидко і безпроблемно, слід дотримуватися таких рекомендацій:

• утриматися від їжі протягом двох годин після процедури;
    • виключити вживання кислої, гострої, надто холодної або гарячої їжі;
    • полоскати ротову порожнину антисептичними засобами, які призначить лікар;
    • не чистити зуби першого дня після процедури, а надалі користуватися зубною щіткою з м’якою щетиною.

Для відкритого кюретажу актуальними є всі рекомендації, які даються після будь-якого хірургічного втручання, зокрема обмеження фізичного навантаження.

Щоб процедура кюретажу пройшла успішно і всі небажані симптоми було усунуто, варто звернутися за допомогою до перевіреної клініки. Записатися на прийом можна за телефонами:

Життя стає яскравішим, коли ти усміхаєшся! Записуйтеся на прийом до стоматологічних клінік Dental Art за телефонами:

Бориспільський р-н, смт. Щасливе,

вул. Героїв Майдану, 11

Kyivstar: +380 (96) 744-64-90

Лікар-стоматолог-хірург-імплантолог
    Стоматологія Dental Art на Позняках
    Чи є нерв у молочних зубах і як його видаляють
    Перша зубна щітка дитини – 3 основні критерії вибору
    Імпланти Straumann: поєднання швейцарської якості та довічної гарантії
    Сріблення чи фторування — що краще?
    Дентофобія – коли лікувати зуби надто страшно
    Адгезивний мостоподібний протез: відгуки та фото про адгезивне протезування зубів
    Альвеоліт після видалення зуба: фото, лікування, суха лунка
    У якому віці ставлять брекети дітям
    Що лікує лікар-пародонтолог та у яких випадках до нього звертатися
    Скрегіт зубами у дітей: причини та наслідки, як розпізнати проблему
    Як полоскати рот «Хлоргексидином» після видалення зуба — 4 основні правила
    Про що говорять тріщини на язиці: норма та патологія?
    Клацає щелепа під час жування — 6 причин, діагностика та лікування
    Шинування зубів після брекетів – навіщо встановлюють шину
    Термін служби імплантів зубів — 6 способів як його збільшити
    «Рихлість» та кровоточивість ясен як симптом 3 стоматологічних захворювань